Tuesday, September 21, 2010

penyusuan susu ibu genap setahun

   Pejam celik....pejam celik sekejap jer setahun saya bagi darwish susu ibu.
Walaupun saya tak bagi sepenuh nyer, tp saya berjaya jugak membekal kan susu ibu kepada darwish walaupon sedikit.
   Kebiasaan saya akan perah time keje 3 kali sehari, simpan stok selama sebulan bole bekal kn darwish selama 3 - 4 hari di rumah pengasuh, tapi sebelah malam nyer memang susu direct sepenuh nyer sehingga sekarang, syukur sangat2 sebab saya masih memberi yang terbaik buat putera saya walaupon sedikit.

   Memang jeles bila tengok orang lain yang banyak stok smpi beratus2, tp nak buat macam mana rezeki masing2 berbeza2, saya buat mana yang termampu bagi saya.
   
   Ermm sbnr nyer entry ni pon da terlambat, sebenarnya darwish genap setahun 11 sept 2010 raya kedua aritu, da besar da anak mummy.
   Bercerita tentang bezday aritu buat kecil2lan jer, sekali di kuantan dan sekali lagi di melaka coz time raya kan, tapi biaser ler si kecil darwish masih blum ada perasaan lagi, so dok melalak time owng semua dok nyanyi " hepy bezday to u, hepy bezday to darwish, hepy bezday 2 u" huwaaaaaa lagi dia jerit , dia pon tak sehat time tu demam2 n tumbuh gigi bawah serentak 2 batang, maybe sakit kot, coz dia dok kemam2 bibir dia.
    Sian gak ler kita tengok dia, sok2 tu p cari krim sakit gusi, baru ok sikit dia.
   
   Becerita tentang darwish genap setahun ni, ya allah makin mengada2 nyer dia, dok nak dokong jer, sian kat papa dok layan dia jer, mmg x bole buat apa, sekarang ni dok bangun setiap pagi kul 6 nangis2 nak dokong, cam mana ler mummy ngan papa nak p keje. skrng ni terpaksa la saya bangun pepagi tuk mandi sblm husban gi keje, kalau x memang langsung x bole nak mandi. Tak tau ler kenapa perangai dia jadi macam ni, makin menjadi2, tadi pagi2 nak hantar ke rumah akak dok nangis2 genggam baju tak moh lepas, lepas pujuk2 baru dia nak dengan mama.
   Atau dia buat perangai sebab nak adik or dia tau papa n mummy nak tambah rakyat, hai entah lah harap2 darwish x beterusan macam ni........kesian lar kat mummy n papa :(

No comments:

Post a Comment