Friday, August 13, 2010

Ulser tekak....Alergik

Hari pertama puasa jew saya da kena sakit tekak, tuhan saja yang tahu betapa sakit nyer, telan air liur pon perit :(

Semalam pi klinik Pusrawi kajang, cek punya cek....bukan ulser, tp bengkak-bengkak kat kerongkong,
Bagus jugak la doktor tu siap tunjuk gambar lagi mcm mana rupa tekak saya.
Doktor kata tekak saya teruk, penuh dengan putih putih....ADUHHHH!!! patut la telan air liur pon perit, da la puasa pulak tu.

Tanya punya tanya, cerita punya cerita.....baru la dapat dikesan punca penyakit saya ni...saya ALERGI dengan.......


Susu kacang soya.....

So mulai semalam en husban tak benarkan saya minum soya lagi....erm sayang nyer baru bli air ni, sedap pulak tuh....

Time poser pon baik minum ni coz dia macam mengkenyang kan, so saya terpaksa turn minum Ho Ho Holiks semula.

Bangun jer sahur tadi saya da bole makan mcm biasa smula, tak sakit lagi tekak ni.

Trima kasih kat en husban yang ambil berat pasal kesihatan saya, dia yang beriya2 sruh saya g klinik, klau x mesti berbuka poser kat hotel esok x best....
Erm besok opis sebelah belanja semua staff muslim berbuka poser kat concord hotel...yeayy

5 comments:

  1. salam, tp mcm mn dgn ulser di tekak?? adakh sebab alergik jugk? er

    ReplyDelete
  2. wsalam, bnyk kemungkinan yg lain, di sebab kn jangkitan pon bole jd jugak, sy pon x berapa arif ttg ni, lebih baik awak p jumpa doc ttg ni, jgn nk tanggung sakit lama2, p jumpa doc lbih afdal kn diowng lebih arif....be my follower :)

    ReplyDelete
  3. brpe lmer ek kner ulser 2

    ReplyDelete
  4. hampir semingu kot. . da ler mula poser time tu

    ReplyDelete
  5. ulser kat tekak!!!ulser kat tekak!!!tolong!!!!uwaaaaaaaaaaaaaaa....

    ReplyDelete