Friday, October 15, 2010

Petua " bengkak susu"

Ni cerita semalam, aku kena bengkak susu, adushhh.... da lama da tak kena...
ni semua gara2 si techik darwish lena sgt tido smpi x bangun nyusu, penat sangat belajar jalan ler tu....
Sampi2 jer rmh ptg tu telefon kakak saya sbb dia sorng ibu yg pnah menyusukan anak jugak, mengadu kat dia psl sakit ni ler....

akak : Ko p bli sayur kubis, pastu tuam kt kwsn bengkak tu, biar smpi 2 ke 3 jam
saya : Tuam dgn air panas x ok ker???
akak : tuam air panas lambat, nampak kesan dia
saya : Ok , skrng jugak owng p bli

Dengan tidak berlengah2 sy p bli ni kt kedai yg berhampiran rmh.....
masak air.....coz saya still rasa mcm nk tuam gak sbb ada mommies yg bgtau kena tuam ngan air panas,
setelah di tuam, still x reda....sbb saya masih mcm x percaya yang kubis ni bole reda kn sakit saya,
Degil la kata kan, pastu saya cuba tuam dgn daun kubis pulak, sekelopak besar tekap kat situtttt....

Lepas 15 min, sy rasa reda skit....pastu cuba la pam....
ni la hasil nya....

Huh lega rasanyer, trus bengkak2 hilang, mummy2 kt luar sana kalau kena mcm saya bole la petua ni...
Memang MUJARAB......

No comments:

Post a Comment